دکتر شهرام شهسوارانی

دکتر شهرام شهسوارانی

دکتر شهرام شهسوارانی

دکتر شهرام شهسوارانی

  • ۰
  • ۰

انواع تومور مغزی ودرمان آن

 

تومورهای مغزی به دو دسته ی خوش خیم و بدخیم دسته بندی می شوند. منظور از تومور های خوش خیم، تومور هایی هستند که اغلب به آهستگی رشد می کنند، شواهد سلولی بدخیم در تشخیص توسط پاتولوژیست ها وجود ندارد و اغلب بهبودی کامل با جراحی  تومور و سایر روش های دیگر مانند رادیوتراپی و شیمی درمانی حاصل می شود. بنابراین اگر مراحل درمان به درستی انجام شود امکان برگشت این نوع از تومورها کم است و کشنده نیستند.
تومور های بدخیم مغزی هم بر خلاف نوع خوش خیم آن به سرعت رشد می کنند و در بررسی توسط پاتولوژیست ها شواهد سلولی بدخیم تشخیص داده می شود.
نشانه های تومور مغزی، بسته به خوش خیم یا بد خیم بودن ، محل و اندازه متفاوت می باشند. بسته به تشخیص جراح مغز و اعصاب، نوع درمان تعیین گشته و جراحی تومور مغزی، انجام میگردد. 

درمان تومور مغزی

درمان قطعی در بیشتر تومورهای مغزی، جراحی تومور مغزی می باشد. چنانچه تومورهای مغزی در جایی قرار داشته باشند که قابل دسترسی برای جراحی باشد، جراح مغز تلاش خواهد کرد تا هر چه بیشتر تومور مغزی را از بین ببرد. در اغلب موارد، تومورها کوچک و ساده هستند تا از بافت مغزی اطراف جدا شوند، که عمل جراحی مغز و اعصاب را توسط جراح مغز و اعصاب ممکن می سازد.
جراحی تومورهای بدخیم مغزی هم از طریق کاهش حجم تومور، امکان اثربخشی بیشتر درمان های دیگر از جمله پرتو درمانی و شیمی درمانی را فراهم می کند و ناتوانی های ناشی از تومور را کنترل می کند.

 

 بیشتر بدانید: انواع شایع تومور مغزی و علائم آن

 بیشتر بدانید: علل تنگی مجرای نخاع و درمان آن

 بیشتر بدانید: جراحی فتق دیسک کمر با لیزر

 

 

دکتر شهرام شهسوارانی متخصص جراحی مغز
 

  • ۹۸/۰۹/۱۱
  • shahram shahsavarani

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی